kucingintanzania.reismee.nl

Hiken...

Jambo rafiki's!!

Vannacht werd ik rond 03.00 wakker van de jeuk en pijn op mijn hoofd en in mijn gezicht. Ik maakte de lamp aan en liep naar de spiegel... daar kreeg ik de schrik van mijn leven.. rode vlekken, bulten en uitslag op mijn hoofd, in mijn gezicht (oohhh hell not the face!!!!!) in mijn nek en op mijn schouders.

Eventjes dacht ik door iets gestoken te zijn maar na wat rondspeuren op internet zag ik dat er meerdere mensen waren die allergische reacties gekregen hadden op het nep haar.(Lucky me!!) Ik besloot om maar meteen te beginnen met de vlechten uithalen. Om 6u vanmorgen was ik ongeveer klaar (er zaten 6 pakken nep haar in en ik weet niet hoeveel vlechten dus vandaar). En besloot ik maar om naar beneden te gaan.

Apis tegen de allergische reactie en een douche verder zag mijn huid er al een stuk beter uit. Na het ontbijt nam ik nog een pijnstiller tegen de hoofdpijn en toen was het zo ver. Het programma van vandaag:

HIKEN!!

hiken dus. Lekker wandelen in de rimboe/jungle. (Ik hoor het jullie al denken... huuuuhhhhh?? Deborah die gaat hiken????.. ja precies, maargoed. Avontuurlijk als ik probeer te zijn..)

Eerst namen we met zijn 5en (4 andere meiden uit het huis en ik) de dalla naar mount meru. Een bushalte 10 minuten verderop. Daar stond een grote 4x4 land rover op ons te wachten om ons naar de startplek van de Hike te brengen. Na een ritje van 20min kwamen we aan in een prachtige tuin. Na een kennismaking met de overige hikers ( een aantal die dit als hun fitness elke week onderneemt ) konden we op pad.

Mensen... het was prachtig. Een geweldig uitzicht over heel Arusha, mooie planten, mooie bloemen en bomen, gezelligheid. Maar hell nooooo.. nooit meer!! De Hike duurde in totaal zo'n 3uur. Met de zon op je kop, door de jungle. ( extra smaakvolle informatie voor de liefhebbers: ik.. naïef als ik blijkbaar ben, dacht dat zweten op bepaalde plekken onmogelijk was. Maar het tegendeel is bewezen. Tussen mijn billen, langs mijn rug, mijn benen... iieeeuuuwwwwww ).

Een doorweekte bh en anderhalf uur verder moest ik plassen. (Bang voor teken, mieren van 1cm of andere dingen, die op plaatsen konden komen waar je ze niet hebben wilt... besloot ik om te wachten tot we langs een paar huisjes liepen.) Bij het eerste wc huisje waar ik de deur van open maakte kwam een leger aan spinnen me tegemoet. (Oké oké. Dit is Afrika, ik weet het maartoch) dus ik besloot te wachten op een betere optie. En ja hoor, 10 minuten later kon ik in een vrij schoon hokje mijn plasje doen in een gat in de grond.

Nog zo'n anderhalf uur te gaan. Met frisse tegenzin ( de mensen die me kennen weten het wel! Ik ben GEEN sporter, heb 0 conditie en beschik over een dosis aangeboren lompheid waardoor de kans op struikelen en dus vallen continu aanwezig is. ) liep ik weer door. En uiteindelijk kwamen we dan weer terug op de plaats waar we 3 uur eerder vertrokken waren.

Na een liter water, zoute popcorn, een met baby doekjes schoon gemaakt gezicht, een tonic, een luierstoel op het terras in de tuin en een beefburger begon ik weer een beetje te genezen van de schade die ik zojuist had opgelopen.

De twee gidsen die de route met ons liepen zaten bij ons aan tafel, lieten ons de nieuwste hits uit Tanzania horen. (Darassa ft Ben Pol - Muziki) en dit bracht de meiden op het idee om vanavond te gaan stappen. Na een aantal uurtjes relaxen op het terras stapten we weer is de 4x4 land rover en ging we naar huis. Het eerste wat ik deed was onder de douche stappen. Heeeerrrlliiijjjkkk!!

Nu zit ik schoon en fris op de bank in de woonkamer. Zoals het er nu uitzien ga ik dus vanavond echt op stap met de meiden. ( poeh.. stappen. Dat is echt al een hele tijd geleden. Maar twee van de meiden zijn 20 en de andere 23 en 24). Inmiddels heet ik hier dan ook oma Deborah omdat ik, op 1 meisje na de oudste ben.

Nou beste mensen. Deze oma gaat zich nog even fysiek en mentaal voorbereiden op haar stapavondje.

Gelukkig staat er morgen een dagje hotsprings op de planning. Lekker luieren dus.

Tot gauw weer!!

Xx Deborah.

Reacties

Reacties

Ans

Super, je kunt weer trots op jezelf zijn. Mooi is het daar. En veel plezier tijdens het srappen. Xx

Opa

Geweldig Deb. Als je thuis komt kan je Dirk wat voor doen.

Maureen

Hallo Deborah. Volgens mij is een eerder berichtje niet aangekomen dus nog maar een keer. Leuk om van dag tot dag je ervaringen te lezen. Geniet van alles. Dikke kus en knuffels van ons allemaal.

Miriam

Hoi Deborah leuk om je zo te volgen Opa Harry was net hier ik heb je foto,s laten zien ,
Heel veel knuffels en groetjes van ons uit Obbicht

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!